מהי מחוברות עובדים? בואו נתחיל עם מה היא לא...
מחוברות עובדים אין פירושה אושר של העובדים. מישהו יכול להיות מאושר בעבודה אבל עדיין אין זה אומר שהוא עובד קשה ובאופן יצרני למען הארגון. חדרי משחקים, עיסויים חינם ומסיבות יום שישי הם כיפיים – ועשויים להועיל מסיבות אחרות – אבל תרומה לאושר של העובדים שלכם אינה אותו הדבר כמו הפיכתם לעובדים מחוברים.
מחוברות עובדים אין פירושה שביעות רצון של עובדים. בחברות רבות קיימים סקרי 'שביעות רצון עובדים', ומנהלים מדברים הרבה על 'שביעות רצון של עובדים' אבל הסף הוא מידי נמוך. עובד שבע רצון עשוי להופיע לעבודה מידי יום בין תשע בבוקר לחמש אחר צהריים בלי להתלונן. אבל אותו עובד 'שבע רצון' עלול שלא לעשות מאמץ נוסף ביוזמתו ומן הסתם ייענה בחיוב למגייס שיציע לו עבודה בחברה אחרת תמורה העלאה של 10 אחוזים במשכורת. שביעות רצון איננה מספיקה.
הגדרה: מחוברות של עובדים היא המחויבות הרגשית של העובד לארגון ולמטרותיו.
המחויבות הרגשית גורמת לכך שלעובדים אכפת אכן מהעבודה שלהם ומהחברה שלהם. הם לא עובדים רק למען תלוש המשכורת או למען הקידום הבא, אלא עובדים למען מטרות הארגון. כשלעובדים אכפת – כשהם מחוברים – הם מתאמצים יותר ביוזמתם שלהם. המשמעות היא שהמתכנת עובד שעות נוספות בעת הצורך בלי שיבקשו ממנו. זה אומר שהמוכר מרים אשפה מרצפת החנות אפילו אם הבוס לא מסתכל. זה אומר שהמאבטח יפתח גם את התיק החשוד האחרון כדי לבדוק אותו, גם אם זה התיק האחרון במשמרת שלו.
עובדים מחוברים מובילים לתוצאות עסקיות טובות יותר. למעשה, לפי מחקר של Towers Perrin, חברות עם עובדים מחוברים נהנות משולי רווח גבוהים יותר בשישה אחוזים, ולפי המחקר של Kenexa חברות עם עובדים מחוברים מחלקות תשואות גבוהות יותר פי חמש לבעלי המניות בטווח של חמש שנים.
איך מחוברות עובדים מובילה למחירי מניות גבוהים יותר? ההחזר על ההשקעה מגיע ממה שאני מכנה שרשרת המחוברות-רווח.
- עובדים מחוברים מובילים ל...
- שירות טוב יותר, איכות גבוהה יותר ופרודוקטיביות רבה יותר שמובילים ל...
- שביעות רצון גבוהה יותר של הלקוחות שמובילה ל...
- יותר מכירות (עסקאות חוזרות והמלצות) שמובילים ל...
- רמות רווח גבוהות יותר שמובילים ל...
- תשואות גבוהות יותר לבעלי המניות (כלומר, מחירי מניות גבוהים יותר).
כפי שהמנכ"ל לשעבר של חברת Campbell's Soup, דאג קונאנט, אמר פעם: "כדי לנצח בשוק אתם חייבים קודם לנצח במקום העבודה". מחוברות עובדים היא המפתח להשגת ביצועים גבוהים של העסק.
מאת: קווין קרוס, מחבר רב המכר Employee Engagement 2.0