בניית צוות הפיתוח של כל ארגון, הוא אחד השלבים החשובים ביותר בהפיכתו של "רעיון או שירות תחרותי" למוצר רווחי. הביקוש לכישרונות בתחום הפיתוח הופך את התחרות לקשוחה מאי-פעם, וכל ארגון, מקטן ועד ענק, מתקשה לאתר את המועמדים המתאימים ביותר לצרכיו.
אספנו עבורכם 5 טיפים שיעזרו לכם להעסיק כוכב או כוכבת פיתוח שיגרמו למוצר שלכם להפוך להצלחה.
בבואכם לגייס את כוכב או כוכבת הפיתוח הבאים שהארגון שלכם זקוק לו, יש כמה דברים שחשוב שתזכרו.
המועמד בוחר אתכם
הביקוש הגבוה למתכנתים ומהנדסי תוכנה איכותיים הופך את התחרות בין המעסיקים לשוק של "מוכרים", בו המועמדים יכולים להציב תנאים ולדרוש הרבה יותר. אין זה אומר שעליכם להיכנע לדרישות מופרכות, אלא לבחון לעומק מה יש לארגון שלכם להציע לכוכבי הפיתוח שתגייסו, ולבחור את אלה שמראים תשוקה למוצר ולארגון, ולא שולחן הפינג-פונג בחדר הישיבות או המגלשה במסדרון.
הצעת עבודה כמודעת מכירה
ניסוח הצעת העבודה באתר החברה או במודעות באינטרנט צריך להיות דומה לזה של מודעה שמוכרת מוצר. תארו בפירוט את היכולות והתכונות הדרושים שלכם, ואל תהססו לכתוב מה לא דרוש. חשוב לזקק את המידע למינימום מילים ותווים ומקסימום דיוק. אם אתם מקבלים פניות ממועדים שאינם מתאימים למרות שהם עונים על הקריטריונים בתיאור המשרה, שווה לכם לשקול לשכתב את הטקסט.
הנייר לא קובע
גם המועמדים מנסים למכור את עצמם לכם, ו"מודעת הפרסום" שלהם היא קורות החיים שלהם. תארים, קורסים ושאר דיפלומות אולי נראים יפה על הקיר ובקורות החיים, אבל בפועל דווקא אל תתעלמו מאותם "אוטודידקטים". הם בדר"כ זריזים, מתוחכמים ומשיגים תוצאות טובות יותר, מהר יותר, ולעיתים דורשים פחות. המידע בקורות החיים של המועמד, דברי הממליצים ואפילו משימות שתתנו למועמד לבצע בתהליך הגיוס לא יגלו לכם איך זה לעבוד עם האדם הזה באמת. הדרך הטובה ביותר היא פשוט לבדוק בקטן.
תבדקו בקטן
אין ספק שאמון הדדי בהבטחות עתידיות חשוב מאוד במערכת היחסים בין הארגון שלכם לכוכב הפיתוח שאתם מנסים לגייס. עם זאת, עדיף לצאת לדייט או שניים לפני שמחליטים לעבור לגור יחד, שלא לדבר על חתונה. התחילו בפרויקט קטן, או משימה מורכבת במתכונת פרילאנס בשביל לוודא שהמועמד אכן מסוגל לעשות את מה שהוא טוען שהוא יודע. יתרה מכך, במסגרת זו תוכלו ללמוד על סגנון העבודה והתקשורת של המפתח שאתם שוקלים לגייס, ואת מידת התאמתם לתרבות הארגונית שלכם.
והכי חשוב- אל תתביישו לבקש עזרה
אם אין לכם ניסיון בגיוס מפתחים בשוק התחרותי של היום, תחסכו לעצמכם הרבה זמן וכאבי ראש אם תסתייעו בגופים מקצועיים בתחום גיוס והשמה טכנולוגיים. לא רק שהם מחזיקים באמתחתם היצע של מועמדים, אלא ניסיונם הרב יכול לעזור לכם לאפיין בצורה מדויקת יותר את הצרכים שלכם, ולמצוא את המועמדים שעונים על צרכים אלה בתהליכי גיוס חדשניים ובמודלים עסקיים גמישים שיתאימו לארגון שלכם.