"62% מהלקוחות יעדיפו לשוחח עם בוט מאשר להמתין לנציג שירות בן אנוש; יותר מ-50% מהלקוחות מצפים שהארגון ישיב להם סביב השעון; 53% מהם מדווחים שזמן ההמתנה לנציגים הוא ממושך ומתסכל; והנתון החשוב ביותר נוגע לבני ובנות דור ה-Z: כ-60% מהם נלחצים משיחה אנושית ומעדיפים להתכתב. אחוזי ההמרה גדלים בהרבה כשיש שיח בין לקוח ונציג שירות שהוא אמנם בוט, אבל חכם".
"היכולות קיימות", סיכם ד"ר גינצבורג, "ולמרות זאת, עדיין אנחנו רואים ברוב הארגונים בוטים טיפשים, או מבוססי כפתורים. הסיבה היא שבניית בוט חכם היא מהלך מורכב, שכדי לבצע אותו יש לתת מענה בשדות רבים – מהלימה לרגולציות ועד לאבטחת מידע. נדרש שיתוף פעולה עמוק בין אנשי המוצר ומפתחים שמתמחים בבינה מלאכותית יוצרת. רק ארגון שמבין את הביזנס שלו יצליח לבנות שירות מבוסס בוט חכם שיניב ערך עסקי. בניית בוט באופן עצמאי, על בסיס היכולות של OpenAI, היא התחלה, אבל זה לא מספיק: צריך סוכן שיידע לפתח שיח, לנסח, למקד שאלות ולהתחבר למערכות נוספות, דוגמת CRM, עם תשובה אחת וקוהרנטית. המלצתי לארגונים היא להיכנס לתחום כעת, כדי שיהיה להם פתרון יעיל ומיטבי בעוד שנתיים, שיביא לשיפור חוויית המשתמש ויעשה זאת בשפות שונות ובשפה טבעית. כך יתקבלו כל התועלות: שיפור של אחוזי ההמרה, חיסכון בהוצאות, חיסכון בזמן, שיפור מתן השירות בעבודה בשיאים (פיקים), כך שתהיה דומה לזו שניתנת במצב עבודה רגיל, דרבון הלקוח לצריכת עוד שירותים ויצירת הזדמנויות למכירה צולבת. בוט חכם הוא העתיד".
לכתבה המלאה>>