צרו קשר
חפש באתר

נס בכותרות

הטובות לסייבר: נשים באחד הענפים היותר "גבריים" בהיי-טק

17/04/2024

שלוש בכירות בעולם הסייבר מספרות מניסיונן האישי, על התחושות שלהן כמיעוט בתחום ומה צריך לעשות כדי שיותר נשים יגיעו אליו ● אנו תקווה שנשים יקבלו השראה מהכתבה ויעברו לתחום המתפתח.

תחום הסייבר הפך לאחד התחומים המבוקשים והרווחים בעולם ההיי-טק, אבל עדיין יש בו רוב גברי ברור. יש לזה מגוון סיבות, כאשר שתיים מהבולטות הן העובדה שלא הרבה נערות לומדות את מקצועות הסייבר במערכת החינוך, ושמדובר בענף שמתבסס במידה רבה למדי על "חבר מביא חבר". לא סתם, רבים ממקימי הסטארט-אפים בתחום הסייבר, כולל אלה מהם שהפכו לחברות גדולות, הם שני גברים, או יותר, שהכירו ב-8200 או ביחידת עלית צה"לית אחרת.

מה עובר על נשים בתחום הסייבר? ביקשנו משלוש בעלות תפקידים בכירים וניהוליים בעולם זה לספר על מה שהן עושות, העבודה היום יומית שלהן, האם הן חושבות שיש בו ייצוג ראוי לנשים, ואיך אפשר אפשר למשוך יותר נשים ונערות לעבוד באחד התחומים הצומחים בעולם ההיי-טק.

קטיה שרעבי, מנהלת SecOps בנס

מהו התפקיד שלך?
"אני מובילה את היבטי התכנון, הארכיטקטורה והיישום של פתרונות ה-MDR (תגובה וניטור מנוהלים) בנס. צוותי ואני בוחנים את הצרכים הטכנולוגיים ונותנים מענה בהתאם, באמצעות פתרונות אבטחת מידע ושירותים מנוהלים".

איך הגעת לתחום הסייבר?
"מאז השירות הצבאי. אני בתחומי התקשורת ואבטחת המידע כ-16 שנים. ב-2010 עשיתי רילוקישיין לניו יורק, שם עבדתי בחברת סטארט-אפ בתחום התקשורת. במסגרת תפקידי, הקמתי מחלקת NOC בחברה – מוקד בקרה שפועל 24/7, מנטר ומאתר אירועים ותקלות. כשחזרתי ארצה החלטתי להיכנס באופן מלא ומקצועי לאבטחת מידע וסייבר, מפני שהתחום מאתגר ומעניין אותי. לקחתי קורסים ולאחר מכן השתלבתי בתפקידים שונים בחברות מובילות בתחום, והמשכתי להעמיק את הידע בתחום על ידי ביצוע הסמכות מקצועיות רבות".

לכתבה המלאה>>
בואו נדבר
פרטים שעליך להשלים בטופס:

    אינפיניטי פארק, רעננה | 03-7666800 | וואטסאפ: 054-5977779
    וואטסאפ לפניות בנושאי גיוס: 054-2934280

    info@ness-tech.co.il
    חזור למעלה