צרו קשר
חפש באתר

נס בכותרות

"כבוד": ישראל מובילה בהיקף מתקפות ה-DDoS נגדה

21/02/2024

שי רפפורט, נס: "ברשת האפלה ניתן לרכוש שירות מתקפות, DDoSaaS, זה יותר זול מכרטיס כניסה לקולנוע".

"ישראל והארגונים בה מהווים אחד היעדים הפופולריים על ההאקרים במתקפות סייבר בכלל ומתקפות מניעת שירות מבוזרות, DDoS – בפרט. בכל פעם שעולה מתיחות פוליטית, היא מניעה את גורמי האיום לתקוף בסייבר. מדובר במתקפות מאורגנות, של מדינות, או קבוצות איום, הפועלות בחסות ובגיבוי מדינות לאום, עם משאבים כספיים ומחשוביים. הם אינם 'ילדים חובבי סקריפטים', הפועלים בלילות מאיזה מוסך ביתי. מחקרים מצביעים כי בארבעת החודשים האחרונים, מאז השבת הארורה של ה-7 באוקטובר, ישראל מובילה בהיקף מתקפות ה-DDoS כנגדה", כך אמר שי רפפורט, מנהל פעילות אבטחת מידע ב-ITway מקבוצת הענן של נס (Ness).

רפפורט הרצה במסגרת וובינר שערכה החברה אתמול (ג') ללקוחותיה בנושאי אבטחת מידע והגנה מפני מתקפות DDoS. רפפורט פועל בתחום זה כשני עשורים ובעברו הקים חברת הזנק לזיהוי בוטים ומתקפות רובוטיות.

רפפורט ציטט מחקרים, שעולה מהם, כי בארבעת החודשים האחרונים ישראל מובילה בהיקף מתקפות DDoS בעולם, לפני ארה"ב, טורקיה, דרום קוריאה, רוסיה, וייטנאם ופיליפינים – "מדינות גדולות מאיתנו עשרות מונים. ריבוי ההתקפות נעשה באמצעים שונים, בהם ריבוי השימוש בבוטים להעצמת והגדלת יעילות המתקפה וניצול רכיבי IoT המחוברים לרשת. כבר כיום יש 20 מיליארד מכשירים שכאלה, ובתוך שנתיים הנתון יוכפל". הוא הסביר כי "מאז ה-7 באוקטובר חווינו המון מתקפות והרבה יותר ניסיונות תקיפה. אלו התאפיינו במיקוד פרטני, למשל על אתרי מדיה וחדשות, אתרי ממשל ומהמגזר הציבורי ואתרים המתריעים על אזעקות ונפילות. בשבועות הראשונים למלחמה, יותר ממחצית ממתקפות DDoS כוונו נגד אתרי חדשות. נתון מפתיע מעלה, כי שליש מהן כוונו נגד חברות תוכנה כשירות, ספקיות שירות וחברות סטארט-אפ. מטרתן היא לפגוע בתדמית ההיי-טקיסטית של ישראל ובכלכלתה. מאז תחילת הלחימה, אתרי עיתונות ומדיה היו היעד העיקרי של מתקפות ה-DDoS האנטי ישראליות, והיוו 56% מכלל המתקפות נגד אתרים מהארץ. הענף השני שבו התמקדו ההאקרים נגד ישראל היה תעשיית התוכנה: כמעט 34% מכל מתקפות ה-DDoS כוונו לחברות שכאלה. המגזר השלישי שהותקף באופן מסיבי היה הבנקאות והפיננסים, כולל חברות שירותים פיננסיים וביטוח (BFSI). אתרי הממשלה הישראליים הגיעו למקום הרביעי בדירוג". כך, אמר רפפורט, " בכל יום, ישראל חווה עשרות אלפי מתקפות על אתרים. זו כמות אדירה. באוקטובר, המתקפות הגיעו לשיאים של מאות אלפי ומיליוני בקשות חיבור לאתרים או אפליקציות שהותקפו בכל שנייה (RPS) – וזה מאוד מאתגר את אמצעי ההגנה הארגוניים".

לכתבה המלאה>>
בואו נדבר
פרטים שעליך להשלים בטופס:

    אינפיניטי פארק, רעננה | 03-7666800 | וואטסאפ: 054-5977779
    וואטסאפ לפניות בנושאי גיוס: 054-2934280

    info@ness-tech.co.il
    חזור למעלה