או איך ליצור בסיס איתן וחדשני למסלול הלמידה של הארגון שלכם
העידן הדיגיטלי הגיע כבר מזמן, והוא לוקח את העולם בסערה. מדוע? מכיוון שהוא נגיש ומהיר.
המחקר של מועצת העסקים SMC- "E-Learning: עובדה או אגדה?" טוען כי יונייטד איירליינס הפחיתה באופן דרמטי את זמני ההכשרה שלה למכירת כרטיסי טיסה אלקטרוניים מ-40 שעות ל-18 שעות בלבד על ידי המרת שיעורים בכיתה לפורמט למידה דיגיטלי.
יתרה מזאת, הציונים הגבוהים של המשתתפים בכיתות הפרונטאליות עדיין היו נמוכים יותר מהציונים הנמוכים בקרב אלה שהשתתפו בלמידה הדיגיטלית .
זה האופן שבו הלמידה מתפתחת !הלמידה הדיגיטלית פותחת עולם של הזדמנויות להעברת ידע ומומחיות לפיתוח אישי ומקצועי בקרב ההמונים. לכן, ארגונים מוכרחים להתעדכן במגמות ה-e-learning האחרונות וליצור ערוץ למידה אפקטיבי יותר לעובדים שלהם.
הבא נסתכל על כמה ממגמות ה-e-learning האחרונות:
-
עוברים לנייד
ברור לכולם שכיום, כל העובדים בארגון מחזיקים בטלפונים חכמים. התרגלנו לקבל מידע באופן מיידי, באמצעות המכשירים שלנו.
דוגמא לכך ניתן למצוא בחברת השירותים הבריטית – Utility Warehouse – המחויבת לעשות שימוש בלמידה בנייד, לטובת-46,000 מהמפיצים שלה אשר נדרשים ללמוד תוך כדי תנועה, בפגישות עם לקוחות ובמהלך השהייה באתרים. כלומר בכל מקום ובכל זמן.
-
תנו לי משחקים
משחוק הוא בהחלט נושא שצובר תאוצה כחלק מה-e-learning. המשמעות היא שילוב פונקציות כגון אתגרים, ניקוד ושלבים, בתוך הלמידה. אלמנטים אלה מוטמעים בתוכן כדי להגביר את התעבורה ואת המוטיבציה של הלומד, ובעיקר כדי לגרום למשתתפים להשלים את ההכשרה.
המשחוק הופך תוכן לאטרקטיבי ואינטראקטיבי יותר. העלות של מגמה זו אמנם גבוהה ביחס לאחרות, אך ניתן למנן את השימוש בה כדי ליצור איזון גם בעלויות.
-
ניתוח הלמידה
כמות נתונים רבה על התקדמות הלומדים נצברת, כתוצאה מפעילויות הלמידה המתרחשות בפלטפורמה הדיגיטלית. נתונים אלו, יכולים לספק לארגונים מידע רב ערך על הלומדים שלהם ועל ההתפתחויות שלהם על בסיס ההכשרות שהוקצו להם.
שימוש במידע המגיע מכלי ניתוח אלה מאפשר למעסיקים גם להעריך את העובדים שלהם ולהחליט אילו תוכניות הכשרה ספציפיות מתאימות לכל אחד מהם.
נתונים אלה אף מסייעים למעסיקים לגלות דפוסי למידה שמשפיעים על ההחזר הכולל על ההשקעה שלהם. יתרה מזאת, הנתונים נאספים באופן מובנה ומפושט המאפשר לזרוע משאבי האנוש של החברה לחסוך זמן ואנרגיה על איסוף המידע באופן ידני.
-
למידה בהתאמה אישית
בניגוד לשיטה של "למידה אחת לכולם", e-learning מאפשרת לכם להתאים באופן אישי את הלמידה על בסיס היכולת, התפקיד ורמת הסמכות שלכם.
מעבר לעובדה שהתאמה אישית הופכת את התוכן לאינטראקטיבי ודינאמי יותר, היא משפרת את תוצאות הלמידה. ללומדים גישה ישירה ל"אזור האישי" בו נמצאים כלל נתוני הלמידה שלהם, ובכך למנף את נקודת החוזק שלהם ולהמשיך לפתח את עצמם.
-
מציאות מדומה ומציאות רבודה
מציאות מדומה ומציאות רבודה הן שתי טכנולוגיות המתפתחות בקצר מסחרר. הסתכלו על השיגעון של Pokémon Go! מספר ארגונים ממנפים את הטכנולוגיות האלו – ובעיקר מציאות מדומה – ליצירת סימולציות המבוססות על תרחישים אמיתיים. סימולציות אלה מותירות רושם מתמשך על הלומדים במשך החוויה שלהם בזירה הדיגיטלית. תרחישים אמיתיים מעודדים את הלומדים להתמודד עם אתגרים ולתת את המיטב, ומצריכים אינטראקציה רבה משני הצדדים, בניגוד להקשבה חד-כיוונית.
לסיכום- זוהי בהחלט תקופה מרגשת להיות חלק מהעולם הדיגטלי! זה הזמן לנצל את הכלים המתאימים והחוויתיים להותיר רושם מתמשך על הלמידה והפיתוח בארגון שלכם.
מאת פרימה ג'יבאלאן, מומחית לתקשורת בתחום L&D לפיתוח אישי ומקצועי
פרימה ג'יבאלאן מאמינה כי עולם הדיגיטל מציע מקום לאנשים מכל תחומי החיים לקבל תובנות יקרות ערך שיעזרו להם לצמוח בחיים המקצועיים והפרטיים שלהם.
מאת: ג'פרי להון – גרימו, מנהל שיווק CrossKnowLedge