(המדריך השלם לעולם הבינה העסקית,חיזוי וניתוח הנתונים)
בתור מקבלי החלטות בחברה, מה בדיוק אתם יודעים על בינה עסקית (BI) ועל כלי חיזוי ואנליטיקה, כדי לקבל החלטות נכונות יותר ובזמן אמת?
לבינה עסקית, חיזוי ולאנליטיקה יש השפעה הולכת וגוברת על ארגונים גדולים וקטנים כאחד על פני תחומים רבים ומגוונים בתוך הארגון עצמו- פיננסים, שירות לקוחות, מכירות, משאבי אנוש, שיווק ועוד ועוד. למעשה כל תחום כיום נדרש לניתוח המידע כדי לקבל תובנות ותחזיות אמיתיות ולא על סמך הרגלים או תחושות.
מוכנים לבדוק כמה אתם יודעים על בינה עסקית וכלי החיזוי והאנליטקה שלכם?
לא כל עסק זקוק לבינה עסקית וכלי ניתוח
לא נכון! כל ארגון, בלי קשר לגודל או להתמחות שלו, זקוק לכלי BI וניתוח, מכמה סיבות תחרותיות. כל ארגון זקוק לכלי ניתוח כדי להשיג תובנות מושכלות בנוגע לפעילויות ותהליכי העבודה שלו וכדי לשפר את היעילות לזהות הזדמנויות עסקיות חדשות ולהתמודד עם אתגרים. בינה עסקית וכלי ניתוח יכולים לספק נתונים, מגמות ודפוסים רלוונטיים שכל מקבל החלטות בכל דרג עסקי יכול להשתמש בהם על מנת לקבל את ההחלטות העסקיות המושכלות והמועילות ביותר לארגון ולתפקיד שלו.
בינה עסקית וכלי ניתוח מניבים ROI גבוה
נכון! כולנו עוסקים רוב הזמן ביצירת -ROI, ולכן שימוש בכלי בינה עסקית ואנליטיקה טובים ומדויקים ליעדים, מניב ROI גבוה ובר הוכחה. הנתונים שנאספים על מגמות העבודה של העובדים וכן כל התנהגויות הלקוחות יכולים לעזור לשכלל אסטרטגיות עסקיות פנימיות ולהגביר את הפרודוקטיביות הארגונית, כמו גם לשפר לאין ערוך תוך ניתוח דטה מדויק את הצלחת המכירות ושירות הלקוחות. הגדרות מדויקות, שאילתות נכונות עבור המידע והניתוח שאנו רוצים לקבל, תוך שימוש נכון בכל המידע העסקי הרלונטי הקיים בארגון ומחוצה לו, יגלו במהרה מה נעשה נכון בארגון, מה יש לשפר וכיצד.
בינה עסקית וכלי ניתוח זה אותו דבר
לא נכון: בינה עסקית וכלי ניתוח תלויים זה בזה; אחד לא יכול להתקיים בלי השני. עם זאת, מדובר בשני דברים שונים בתכלית. על ידי ההעמקה וניתוח הנתונים שלרשותם, מקבלי החלטות בכל דרג עסקי יכולים לחשוף תובנות ומודיעין חשובים בנוגע לארגון שלהם שיאפשר להם לקבל החלטות נכונות יותר וליישם שיפורים. הסתכלו על זה כתהליך בן שני שלבים: בהתחלה מנתחים את הנתונים, אחר כך מקבלים בינה עסקית הכוללת תובנות על הנעשה בעבר ועל תחזיות לעתיד.
כלי ניתוח (אנליטיקה ושימוש בדטה) צפויים להפוך לתחום המוביל בהשקעות IT בשנים הקרובות:
נכון! לפי כל חברות המחקר המובילות, עולם ניתוח המידע וכלי ניתוח , הוא אחד ההתחומים שניכרת בהם ההשקעה הגדלה ביותר בשנים הקרובות. בלא מעט מהסקרים, כמעט 40 אחוז ממנהלי ה-IT מציינים שהם מתכננים להקדיש את תקציב ה-IT לעולם האנליטיקה והבינה עסקית (ניתוח ארגוני וכריית נתונים) בשנים הקרובות. "הוצאות ה-IT הולכות להתמקד בעסק הדיגיטלי," אמר ריצ'ארד גורדון, אנליסט בכיר בחברת המחקר גרטנר. ומכאן, "אנחנו רואים השקעה בדברים כמו כלי ניתוח. יש גל של נתונים שמגיע מהלקוחות ומהרשתות החברתיות... העסקים נאבקים להבין איך הם יכולים להפיק תועלת עסקיות וארגוניות מהמידע הזה".
שוק הבינה העסקית המתבססת על ענן (הן כמוצר והן כשירות) עומד בפני צמיחה מתמשכת:
נכון! על פי מחקר של חברת Redwood Capital, בינה עסקית מבוססת ענן צפויה לצמוח בשיעור שנתי של 30% בשנים הקרובות. בעוד שמערכות בינה עסקית מסורתיות נועדו לצבור נתונים לאורך זמן ולספק דוחות על אירועי העבר, בשנים האחרונות יש נדידה למערכות מבוססות ענן ולניתוחים בזמן אמת – מה שמאפשר לארגון להשתמש בתובנות ותחזיות לקבלת החלטות מהירות לעתיד.
בנוסף, בתקופה זו של יצירת חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית, המייצרת לנו אין סוף נתונים ומידע, הפלטפורמה העיקרית, הנכונה והמתאימה ליצירת פרויקטי BIG DATA היא הענן. סביבת הענן מספקת לנו אלגוריתמים זמינים וקלים לשימוש, כח מחשוב עצום ופלטפורמה גמישה לצרכים משתנים ומיידים.
ככל שהמהפכה הדיגיטלית תשנה את פני המערכות הארגוניות (ואין מנוס, זה קורה ומהר בכל ארגון) , מקבלי ההחלטות בכל דרג ובכל תפקיד בארגון- יזדקקו למידע חכם, אשר יאפשר להם לקבל החלטות מושכלות לעתיד תוך יכולות ניבוי מדויקות.
על כן, אין מן הנמנע שמנהלי IT בארגון יתמקדו בשיפור יכולות בעולם הבינה עסקית וכלי הניתוח, אשר הופכים לחלק חשוב וקריטי במסלולי הצמיחה הארגוניים.